to historia nietypowego
szantażu. Film zaczyna się
dramatycznym wypadkiem a
wszystko rozgrywa się bez słów.
Od samego początku oglądania
nasuwa się pytanie: o co
właściwie chodzi w "Nadziei"?
Reżyser razem z scenarzystą
podsuwają nam tu tropy
metafizyczne. Dezorientował mnie
tu brak jasno określonej
konwencji obrazu. Atutem filmu
jest z kolei kilka solidnie
skonstruowanych postaci. Mnie
przekonała sylwetka, co prawda
tragiczna- osadzonego w
więzieniu Michała, brata
Franciszka. Mężczyzna rozdarty
między poczuciem winy a
przekonaniem o słuszności
popełnionej zbrodni, pogrąża się
w beznadziei i rezygnacji. Zaś
główny bohater, anemiczny, bez
przerwy moralizujący. Ma się
ochotę zrzucić gówniarza ze
schodów. Jest on jednak
świadkiem kradzieży obrazu a
złodziejem okazuje się człowiek
wpływowy, właściciel galerii i
znawca sztuki. Powinien spędzić
resztę życia w więzieniu, ale
ktoś daje mu ostatnią
szansę...
Z przyjemnością oglądało się
film Ogród Luizy w ramach TPS.
Film ciekawy. Urzekła mnie gra
głównych bohaterów:gangstera, w
którym ujawniają się ludzkie
uczucia jak czułość, miłość,
opiekuńczość, oraz Luizy,
psychicznie chorej dziewczyny.
Fabio, w zakładzie
psychiatrycznym poznaje Luizę
którą, ojciec postanawia
ubezwłasnowolnić, dbając o swoją
karierę.
Podobnie jak mnie, tak i
Fabia – ujęła prostota,
niewinność i delikatność
dziewczyny. Po wyjściu z zakładu
postanawia zaopiekować się Luizą
i zabiera ją ze szpitala do
siebie. Dziewczyna wreszcie jest
szczęśliwa, raduje się jak
dziecko najmniejszym szczegółem;
wodą, kwiatem który rośnie.
Zastanawiające i dające do
myślenia są jej wypowiedzi: „
gdy się rodzi nowe życie to tak
jakby ktoś zapalił lampkę we
wszechświecie”.
Kwiat paproci pokazał
swoje piękno.
historia miłosna, lekka z
humorem. Najważniejsze, że nie
oderwana od rzeczywistości.
Obrazuje w jaki sposób kłamstwo
i manipulacja może ścierać się z
uczciwością, prostolinijnością i
naiwnością. Obserwując
poczynania bohaterów śmiało
można zadać pytanie: kto tu kogo
przechytrzy, kto wygra pojedynek
o miłość?
I tak niejaka Anna,
studentka ogrodnictwa, dorabia
jako dozorczyni. Wynajmuje
wspólne lokum z koleżanką, razem
snują też marzenia związane z
pewnym bankierem, który jednak
nie zwraca na nie najmniejszej
uwagi aż do czasu gdy...
Swoją rolę odgrywają też
tu kwiaty a szczególnie kaktus.
Ania jest dziewczyną kochającą
kaktusy, mówi do nich, nadaje im
imiona. Wydaje się być
najodpowiedniejszą osobą,
potrafiącą w kłamcy i cyniku
dostrzec dobro i zmienić go. W
każdej miłości udział swój mają
kwiaty, ale są to zazwyczaj
róże. W tej - kaktusy. Jest
jednak coś co je łączy. Mają
kolce.
Pech sprawia, iż fortuna
odwraca się od naszego modela i
nie mając wyjścia - musi się
żenić. Rozpoczyna więc
gorączkowe poszukiwanie tej,
która zgodziłaby się wcielić w
rolę fałszywej narzeczonej.
Z przyjemnością oglądało się
film Ogród Luizy w ramach TPS.
Film ciekawy. Urzekła mnie gra
głównych bohaterów: gangstera, w
którym ujawniają się ludzkie
uczucia jak czułość, miłość,
opiekuńczość, oraz Luizy,
psychicznie chorej dziewczyny.
Fabio, w zakładzie
psychiatrycznym poznaje Luizę
którą, ojciec postanawia
ubezwłasnowolnić, dbając o swoją
karierę.
Podobnie jak mnie, tak i
Fabia – ujęła prostota,
niewinność i delikatność
dziewczyny. Po wyjściu z zakładu
postanawia zaopiekować się Luizą
i zabiera ją ze szpitala do
siebie. Dziewczyna wreszcie jest
szczęśliwa, raduje się jak
dziecko najmniejszym szczegółem;
wodą, kwiatem który rośnie.
Zastanawiające i dające do
myślenia są jej wypowiedzi: „
gdy się rodzi nowe życie to tak
jakby ktoś zapalił lampkę we
wszechświecie”.
Film "innej generacji". Nie
ma tu wartkiej akcji, całe
minuty bez wypowiedzianego
choćby jednego słowa. Ukazany
jest ginący świat doliny Jangcy.
Obserwujemy tu podróż bohaterów
po zrujnowanym mieście. Okruchy
życia jakie da się tu
zaobserwować, to jedynie
fragmenty egzystencjalnej drogi
człowieka. Gest, słowo,
pojedynczy obraz - wszystko to
układa się w kompozycje
opowiadającą o przemijaniu. Dla
fanów kultury i filozofii Chin
"Martwa Natura", będzie idealną
pozycją. Jednak osoby szukające
rozrywki bądź też akcji, powinny
film ten omijać szerokim
łukiem.
Film przybiera na swojej
zmianie wraz z rozmiarem brzucha
głównej bohaterki. Fabularny
embrion zachowujący na początku
główne cechy komedii obyczajowej
- nabiera nieoczekiwanych
kształtów. Film stanowi
przewrotną ilustrację nauki
kościoła katolickiego wg.
którego pożycie przedmałżeńskie
jest grzechem. Owszem, do
poczęcia dochodzi w skutek
nieużywania przez młodych
środków antykoncepcyjnych. Ktoś
pewnie powie, że i tak popełnili
grzech. Może i tak, ale
przynajmniej uniknęli jeszcze
większego.Na uwagę zasługuje
fakt, że poza początkowym
zbliżeniem w związku Juno i
Bleekera nie ma seksu.
Bohaterowie ograniczają się
jedynie do pocałunków.Reżyser
nie promuje tutaj prostych
recept, tym filmem jakby broni
prawa do niedojrzałości, nie
warto bowiem na siłę udawać
dorosłego. Do wszystkiego trzeba
dojrzeć a tym bardziej do
miłości i rodzicielstwa. Cała
siła, piękno i głębia filmu tkwi
w jego bezpretensjonalności.
Mrocznythriller braci Coen,
rozwijający się w prawdziwy
dramat egzystencjalny. Widoczne
sąwszystkie elementy stylu
rodzeństwa, łącznie z czarnym
humorem, umiejętnościąwygrania
najdrobniejszych dialogów czy
scen. Co więcej, tematy
przewijające sięw twórczości
Coenów osiągają nową głębię.
Wraca stary temat milczenia
podany wzupełnie nowy, twórczy i
autorski sposób.
Wychodząc od banalnego
zdarzenia (znalezienie walizki
pełnej pieniędzy,
będącejpozostałością po
gangsterskich porachunkach)
braci Coen kreślą
pesymistycznyobraz świata w
którym nastąpiły nieodwracalnie
zmiany stopniową prowadzące
dojego rozkładu. Zresztą cała
fabuła jest tu podporządkowana
obrazom przenikaniasię sił dobra
i zła w walce o ludzką duszę.
Dobro ukrywa się pod
postaciąstarego szeryfa Bella
nie pojmującegoprawideł czasów,
w jakich przyszło mu żyć; zło
natomiast przybrało
postaćdemonicznego Chigurha,
doskonale poruszającego się w
znanych mu realiach. Graidzie o
życie Mossa, zwykłego kowboja,
któremu w ręce wpadają dwa
milionydolarów.
W ciepły wrześniowy
wieczórprofesor Ethan Learner
wraz ze swoją żoną Grace i córką
Emmą słuchająwiolonczelowego
recitalu, ich 10-letniego syna
Josha. W drodze powrotnej dodomu
wszyscy zatrzymują się na stacji
benzynowej. Tam, w jednej
tragicznejchwili, los zabiera im
Josha na zawsze. W ten sam
wieczór prawnik Dwight Arno
ijego 11-letni syn Lucas
oglądają mecz baseballowy. Po
meczu odwożąc chłopca doRuth
Wheldon - byłej żony i matki
Lucasa, dochodzi do wypadku,
który trwazaledwie chwilę. Ethan
jest jedynym świadkiem, który
widzi Dwighta uciekającegow
panice z miejsca zdarzenia, U
Ethana, z każdym dniem pogłębia
się obsesjaodszukania zabójcy i
dokonania na nim zemsty. Jego
żona coraz bardziej obawiasię,
że szaleństwo męża doprowadzi do
rozpadu rodziny. W tym samym
czasieDwight zadręcza się tym,
że jego była żona Ruth pozbawi
go spotkań z synemwykorzystując
fakt złamania przez niego prawa.
Zmagając się z własnymsumieniem,
Dwight ukrywa popełnioną
zbrodnię, by w ten sposób
ratować własnąrodzinę. Wszystko
zmienia się w chwili, gdy
kancelaria Dwighta wyznacza go
doprowadzenia sprawy Learnerów.
Konfrontacja obydwu mężczyzn
staje się tylkokwestią
czasu...
Będącyadaptacją jednej z
najlepiej ostatnio przyjętych
powieści, film "Chłopiec
zlatawcem" jest pełną emocji
opowieścią o przyjaźni,
rodzinie, trudnych dowybaczenia
błędach oraz powodującej
odkupienie miłości. W
znajdującym się nakrawędzi wojny
Afganistanie, dwóch przyjaciół z
dzieciństwa, Amir i
Hassan,wkrótce zostają
rozdzieleni na zawsze. Słoneczne
popołudnie w Kabulu. Wpowietrzu
czuć radość panującą przed
turniejem puszczania latawców.
Jednak pozakończonym zwycięstwem
konkursie, zdrada jednego z
chłopców
początkujenieprzewidywalną w
skutkach katastrofę.
Pewnegodnia Amir jest
świadkiem tego, jak kierowany
lojalnością wobec
przyjacielaHassan daje się pobić
i zgwałcić trójce wyrostków.
Amir udaje, że nic niewidział.
Zawstydzony heroiczną postawą
Hassana i swoim własnym
tchórzostwem,nie może znieść
obecności chłopca.
historia człowieka który w
jednej chwili traci wszystko i
zostaje zamknięty w więzieniu
swojego ciała a którego jedynym
sprawnym organem jest lewe oko.
Film jest po prostu prawdziwy,
czasami okrutny a czasami smutny
ale przede wszystkim przesycony
pasją życia i zmysłowością.
Dla mnie ten film to
jedna, wielka refleksja nad
człowiekiem i kruchością jego
istnienia. Zaskakujące jest tu
podejście głównego bohatera - do
zaistniałej sprawy. W obliczu
tak wielkiej tragedii ma
poczucie humoru, zachowuje
zdrowy rozsądek, czego dowodem
są jego przemyślenia. To rozrywa
ciasną skorupę człowieczego
umysłu, powodując "burzę mózgu".
Widz zanurza się w
otchłani swojego ciała, jak
nurek w głębinie morskiej.
W nastrój i wymowę całego
filmu świetnie wkomponowuje się
muzyka, która powala (w
pozytywnym znaczeniu) swoim
brzmieniem.
Film wart obejrzenia.
POLECAM GORĄCO!!!
Akcja filmu toczy sie 4 lata
przed wybuchem II
wojnyświatowej. Mała dziewczynka
o imieniu Briony ma bardzo bujną
wyobraźnię dzięki,której jej
przyszła kariera pisarki jest
prawie pewna. Pewnego dnia
obserwuje zukrycia swoją siostrę
Cecylię w trakcie stosunku
seksualnego z Robbim, któryjest
synem gospodyni zajmującej się
domem. Bujna, dziecięca
wyobraźnia podsuwadziewczynce
różne wizje tego wydarzenia.
Robbie trafia do więzienia.
Wybuchawojna, Briony zostaje
pielęgniarką, stawia pierwsze
kroki jako pisarka.
Kobietapowoli zaczyna sobie
zdawać sprawę ze zła, które
wyrządziła przed laty...
Filmpodobnie jak i książka
porusza wiele tematów którymi są
m. in. miłość, wojna,grzech i
odkupienie.
W gruncie rzeczy "Pokuta"
jest bardziej refleksją nad
siłąnarracji i jej rolą w życiu
niż łzawym melodramatem.
Film ogląda się
znakomicie. Pierwsza cześć
dziejąca się wwiejskiej
posiadłości tworzy osobną całość
– jest gęsta, duszna i
przesiąkniętaniezdrową
zmysłowością. Być może jest to
trochę bardziej efekciarskie
niżsubtelne obrazy duetu
Merchant/Ivory, ale z całą
pewnością lepkie i gęste.Druga
cześć to klasyczny, ładnie
skrojony melodramat wojenny.
Pełen pasteli,pocztówkowych
obrazów i ilustracyjnej muzyki.
Całość jednak zmienia
swojąwymowę wraz zakończeniem,
kiedy to, czego się
domyślaliśmy, zostaje przed
namiodsłonięte przez Venensse
Redgrave.
to komedia o perypetiach
czterech kobiet
usiłującychporadzić sobie ze
zwariowanym życiem, które nigdy
nie wygląda tak, jak
sobiezaplanowały.
Wszystkie Lejdis znają się
od dzieciństwa, mieszkałyprzez
lata w jednej warszawskiej
kamienicy, bawiły się na
podwórku-studni ichodziły do tej
samej szkoły. Dwie z nich: Łucja
i Korba do tej pory mieszkająw
mieszkaniach po rodzicach.
Pierwszy moment, w którym
poznajemy Lejdis to zabawa
sylwestrowa,zorganizowana - co
jest wieloletnim zwyczajem
naszych bohaterek - w
samymśrodku lata. Łucja, Korba,
Monia i Gośka wypowiadają
marzenia na nadchodzącynowy rok.
Już następne godziny pokażą, że
życzenia te okażą się trudne, a
wręczniemożliwe do spełnienia.
Dlaczego? To dość oczywiste: z
powodu podłościmężczyzn.
Pożądaj ostrożnie.
Lata 40 ubiegłego wieku. W
okupowanym przez Japończyków
Szanghaju, kiełkującyruch oporu
postanawia dokonać zamachu na
ważnego urzędnika
współpracującego zokupantem
marionetkowego rządu. Do tego
zadania decydują się
wykorzystać"seksapil, broń
kobiecą", uosabianą w filmie
przez niejaką pannęWong.
Misternie pomyślana akcja staje
się oczywiście początkiem
dusznej gryemocji o
nieprzewidywalnym finale.
Lee przypomina, że kino to
przede wszystkim, żeby
przywołaćtytuł znanej książki,
"ciało, gest, ruch". Celebruje
ujęcia, skupiasię na
spojrzeniach, grze emocji, które
rozładowują kompulsywne
zbliżeniakochanków. Sceny
erotyczne w Ostrożnie, pożądanie
stały się
przedmiotemkontrowersji, choć po
obejrzeniu filmu trudno
potraktować to inaczej niż
wkategoriach czysto
promocyjnych. Akrobatyczny seks
jest tu kontrapunktem
dlastonowanej narracji całości.
Naturalnym rozładowaniem
budowanego z chirurgicznąwręcz
precyzją napięcia.
...są przejmującym wyznaniem
człowieka, który zrobił w życiu
tyle, ilepowinien, a mimo to
istnienie przeciekło mu między
palcami. Józef grzeszył,grzeszy
i będzie grzeszyć, ale nie ma
zamiaru żałować. Czym byśmy
bowiem bylibez naszych win? Jan
Svěrák nie uderza w tony
rozliczeń i z dyskretną
ironiąobserwuje Tkalouna. Jak
chociażby w znakomitych scenach
nocnych fantazjierotycznych,
gdzie przedział, w którym siedzi
bohater, odwiedzają
kolejnepiękności-konduktorki.
Historia opowiada o trójce
pozornie niezwiązanych ze
sobąosób. Ich niejednoznaczne
postawy i wybory zaowocują
zderzeniem trzechodmiennych
światów: młodego fotografa
Marcina Wilczyńskiego, rudego
chłopca orazfryzjerki Hanki B.
Każde z nich będzie musiało
dokonać świadomego wyboru:
zejśćczy pozostać na ścieżce do
nowego życia, walczyć czy
podporządkować się temu,co
przynosi los? Będą musieli
odpowiedzieć sobie na pytania,
nad którymi do tejpory się nie
zastanawiali: co to jest
moralność, lojalność, przyjaźń?
W Rezerwacie pierwszy raz
od dłuższego czasu
oglądamypełnokrwiste postacie.
Żywi ludzie zamiast
przechadzających się po
ekraniefantomów, będących
nośnikami postaw czy idei.
Nieszczęśliwa Hanka,
staryfotograf pasjonat,
kioskarka, czy chór pijaczków –
wszyscy oni opowiadają namswoją
historię, wzruszają i śmieszą,
nie musząc odpowiadać na
żadne"zapotrzebowanie".
Odpowiadają wyłącznie za siebie.
Nikt tu nam niewciska kitu.
Baśniowość miesza się z
realnością, nie ma w tym
żadnegopęknięcia. Polecam jak
najbardziej!!!
Kobiety najlepiej obserwować
w miejscach, gdzie czują
sięnajbardziej swobodnie. Są
wtedy skore do najintymniejszych
zwierzeń. Wiedząc otym, Nadine
Labaki stworzyła czarujący film
o pięciu zaprzyjaźnionych
kobietachw różnym wieku, które
zawsze spotykają się w salonie
piękności w centrumBejrutu.
Barwny świat pełnokrwistych
kobiecych postaci odsłaniających
swojesekrety przykuwa uwagę i
fascynuje. Jest w nim oczywiście
miejsce na pogawędkio seksie i
problemach z mężczyznami, ale
także na osobiste rozmowy o
religii,niełatwych relacjach z
bliskimi, poważnych problemach.
Kobiety potrafią sięwspierać i
pomagają sobie w
najtrudniejszych sytuacjach – na
tym polega ichsiła.
Karmel to jednak nie tylko
dobra reżyseria izaskakująco
wyrazisty scenariusz, to także
cudowne zdjęcia utrzymane
wkarmelowej kolorystyce i
delikatna, łatwo wpadająca w
ucho muzyka.
główny bohater wypuszczony z
więzienia po 15 latach, opowiada
najważniejsze wydarzenia ze
swojego życia. Za cel obrał -
zostanie milionerem, do czego
konsekwentnie dążył. Czy mu się
to udało? Zobaczcie sami
oglądając film. Polecam
II Wojna Światowa zmierza ku
końcowi. Miłosz rozpoczyna pracę
na stacji kolejowej jako dyżurny
ruchu. Życie płynie spokojnym
rytmem, w pracy monotonnie.
Jedynym urozmaiceniem są
przejeżdżające przez stacje
"pociągi pod specjalnym
nadzorem" z zaopatrzeniem dla
niemieckiej armii.
największym atutem jest to,
że można usłyszeć w tym filmie
oryginalne nagrania słynnej
aktorki. Świetny film. Ukazuje
trudne życie piosenkarki od
dziecka porzuconego przez matkę,
wychowanego przez ojca i babkę.
Swoją karierę rozpoczyna na
ulicy. Oprócz drogi do kariery
pokazana jest miłość
piosenkarki. Edith bez pamięci
zakochuje się w pewnym bokserze,
po jego tragicznej śmierci
przeżywa załamanie, popadając w
coraz większe uzależnienie od
narkotyków. Schorowana,ale pełna
werwy, nie przebiera w słowach,
uwielbia publiczność. Do końca
zachowała krystaliczny, dziarski
głos. To niezwykły los maleńkiej
kobiety, która stała się
największą damą francuskiej
piosenki.
w swoim mocnym i gęstym od
ukrywanych emocji filmie,
reżyser serwuje szokującą
fabułę, że od przeszłości nie
można uciec.
Na ekranie toczą się więc
dwie historie: teraźniejsza i ta
z przeszłości. Ta druga rzutuje
na tą pierwszą, bo dawne
wydarzenia i emocje - strach
przed prześladowcami i potrzeba
odzyskania czegoś, co być może
jest ukryte w mieszkaniu
Adacherów - motywują Irenę do
działania. Reżyser pokazuje, jak
każdy dzień jest dla kobiety
walką, a każde drobne zdarzenie,
dotyk czy rutynowa rewizja w
supermarkecie, przypominają jej
o przeżytym koszmarze.
Film niepokoi jeszcze w innym
wymiarze, stawiając pytania o
to, jak dobrze znamy ludzi, z
którymi stykamy się codziennie.
Irena już od pierwszych scen
niepokoi, bo pod jej pozornym
opanowaniem kryje się coś
dziwnego, osobliwego, a nawet
zagrażającego. Jednak
Adacherowie wpuszczają ją do
domu, dając dostęp do swojej
intymności i tajemnic. Niepokój
zakrada się tu również za
pośrednictwem intensywnej,
drażniącej nieraz swą
intensywnością muzyki Ennio
Morricone. Efekt zagrożenia
potęgują ciemnawe, zabarwione na
niebiesko zdjęcia Fabio
Zamariona, który pozamykał w
starannie skomponowanych kadrach
kręte schody, odbijające się w
lustrach twarze, schnące kwiaty,
symbolizujące tu wnętrze
bohaterki. Film atakujący mocno
zmysły. Klimat jest tu gęsty jak
listopadowa mgła, co widzom,
którzy wolą subtelniejszą
atmosferę w kinie, może się nie
podobać. Mnie jednak
"Nieznajoma" uwiodła od
pierwszych chwil. Podobnie
oczarował mnie reżyser, który
dokładnie zaplanował i
przemyślał każde ujęcie, scenę,
zwrot akcji. A jednak jego film
wstrząsa swoją gwałtownością i
nieobliczalnością, przypomina
trochę jazdę kolejką górską. Ale
czy nie takich właśnie -
mocnych, ale bezpiecznych emocji
szukamy w kinie?
Niechciana ciąża młodej
kobiety. Decyzja o aborcji
podjęta przed strachem zostania
samotną matką i w obawie przed
otoczeniem. Zobrazowany jest tu
dramat i konsekwencje jakie
przynoszą ze sobą podejmowane
decyzje, a więc nic innego jak
wolność wyboru. Film jest
niezwykle mocny i autentyczny.
Brak dosłowności, reżyser
zostawia przestrzeń dla widza,
puste miejsca dla wyobraźni.
Siła tego filmu tkwi w tym aby
nawet to co nieludzkie, zobaczyć
ludzkim.
Wstrząsający,przejmujący do
szpiku kości. Tragiczna prawda.
Wspaniała gra aktorska min:
Artura Żmijewskiego, Mai
Ostaszewskiej, Jana Englerta.
Tragizmowi ludzkiego losu
towarzyszą: miłość, oddanie,
tęsknota, jedność. Żona do końca
życia czeka na powrót męża z
niewoli, nie wierzy w jego
śmierć; generał przebywający
razem z oficerami w obozie w
Kozielsku podtrzymuje ich na
duchu, wspiera, dodaje odwagi
kierując do nich krótkie ale jak
wymowne życzenia wigilijne:
"musicie wytrwać bo wez
was nie będzie wolnej Polski"
Wstrząsające sceny
egzekucji polskich oficerów w
lesie pod Smoleńskiem.
Bezlitośnie zadawanej śmierci
towarzyszą dźwięki pojedynczych
strzałów, które niesie echo
między drzewami. Spychacz
zasypuje ciała piaskiem.
O tej zbrodni nikt miał
się nie dowiedzieć...
. Urzekła mnie gra głównych
bohaterów: gangstera, w którym
ujawniają się ludzkie uczucia
jak czułość, miłość,
opiekuńczość, oraz Luizy,
psychicznie chorej dziewczyny.
Fabio, w zakładzie
psychiatrycznym poznaje Luizę
którą, ojciec postanawia
ubezwłasnowolnić, dbając o swoją
karierę.
Podobnie jak mnie, tak i
Fabia – ujęła prostota,
niewinność i delikatność
dziewczyny. Po wyjściu z zakładu
postanawia zaopiekować się Luizą
i zabiera ją ze szpitala do
siebie. Dziewczyna wreszcie jest
szczęśliwa, raduje się jak
dziecko najmniejszym szczegółem;
wodą, kwiatem który rośnie.
Zastanawiające i dające do
myślenia są jej wypowiedzi: „
gdy się rodzi nowe życie to tak
jakby ktoś zapalił lampkę we
wszechświecie”.
Kwiat paproci pokazał
swoje piękno.
wstrząs gwałtownością :)
Film Tornatore niepokoi w
innym wymiarze, stawiając
pytania o to, jak dobrze znamy
ludzi, z którymi stykamy się
codziennie. Irena już od
pierwszych scen niepokoi, bo pod
jej pozornym opanowaniem kryje
się coś dziwnego, osobliwego, a
nawet zagrażającego. Jednak
Adacherowie wpuszczają ją do
domu, dając dostęp do swojej
intymności i tajemnic. Niepokój
zakrada się tu również za
pośrednictwem intensywnej,
drażniącej nieraz swą
intensywnością muzyki Ennio
Morricone. Efekt zagrożenia
potęgują ciemnawe, zabarwione na
niebiesko zdjęcia Fabio
Zamariona, który pozamykał w
starannie skomponowanych kadrach
kręte schody, odbijające się w
lustrach twarze, schnące kwiaty,
symbolizujące tu wnętrze
bohaterki. Tornatore stworzył
film atakujący mocno zmysły.
Klimat jest tu gęsty jak
listopadowa mgła, co widzom,
którzy wolą subtelniejszą
atmosferę w kinie, może się nie
podobać. Mnie jednak
"Nieznajoma" uwiodła od
pierwszych chwil. Podobnie
oczarował mnie reżyser, który
dokładnie zaplanował i
przemyślał każde ujęcie, scenę,
zwrot akcji. A jednak jego film
wstrząsa swoją gwałtownością i
nieobliczalnością, przypomina
trochę jazdę kolejką górską. Ale
czy nie takich właśnie -
mocnych, ale bezpiecznych emocji
szukamy w kinie?
Ciemna strona
rzeczywistości...
Miłość syna do ojca i
odwrotnie.Wynaturzenie ojca,
skrywane przed synem
itd.Wielowątkowa akcja, a
dopełnieniem jest fantastyczna
muzyka urzekająca pięknem
brzmienia. Polecam
Miłość? czy przyjaźń?
Motorem działania jest tu
poezja, ona połączyła dwoje
ludzi: niewidomą Jadwigę i
Mirona. Niezaradność Mirona w
życiu codziennym, znajduje
akceptacje Jadwigi, która jak
żona opiekuje się Mironem.
Nasuwa się wniosek iż bez
mężczyzny kobieta nie jest w
stanie w pełni się zrealizować,
a mężczyzna bez kobiety
przepadłby z kretesem :)
Rozkosz dla serca
film o miłości, która by
się zrealizować musi pokonać
wiele przeszkód.Zapierające dech
w piersiach sceny taneczne.Do
głosu dochodzą tu różnice
rasowe, podział na niższe i
wyższe sfery, co sprawia iż
związek ludzi z wyższej sfery z
niższą nie ma racji bycia.Film
piękny, polecam jak
najbardziej.
kontrowersyjny
zmusza odbiorcę do
myślenia.Ciekawy, ukazuje
mentalność,życie oraz zwyczaje
Indian. Ich pojmowanie znaczenia
świąt wielkanocnych i tego co
się wydarzyło przed
Zmartwychwstaniem - odbiega od
naszej mentalności i wiary
katolickiej. W filmie
przeplatają się ze sobą wątki
miłości, nienawiści,zazdrości.
Zatracają się granice pomiędzy
jednym a drugim co powoduje, że
Madeinusa i jej siostra bez
żadnych skrupułów przechodzą z
jednej skrajności w drugą. Córka
z zimną krwią zabija ojca z
błahego powodu. Warto się wybrać
na ten film :)
PRZEJMUJĄCY
duże wrażenie wywarła na
mnie scea pogrzebu młodej
narkomanki i ostatnie pożegnanie
przez jej kumpli-narkomanów.Gra
aktorska Michała Żebrowskiego
jako kapłana-wspaniała.
Perypetie młodego,pełnego życia
człowieka,który zostaje w pewnym
sensie"odepchnięty"przez
kościół,zdany na samego
siebie;uczą pokory,walki z
cierpieniem,ze zwątpieniem i
pokusami.Zdesperowany ksiądz nie
odnajduje ukojenia w
odosobnieniu więc chce zakończyć
swe życie.Bóg jednak ma inne
plany wobec niego i daje mu to
wyraźnie do
zrozumienia,krzyżując jego
plany.Spotkanie z trójką
młodych,podróżujących ludzi
przynosi zmianę w życiu księdza
Jana.Zastanawia mnie to gdzie
byli przełożeni księdza
Jana,podczas jego
tułaczki,choroby,załamania?zosta
wili go samego,bez pomocy,bez
wsparcia a przecie on był jednym
z nich-był kapłanem tak jak oni
wszyscy.Nawet dla matki nie
liczyło się to,że syn jest
chory,tylko to że jaki wstyd
przed ludźmi.Dobry film,
pozostawia dużo do myślenia.
WZRUSZAJĄCY
Łączy w sobie trzy wątki.
Ukazane są trzy rodziny całkiem
sobie obce, które jednak coś
łączy.Zawarta jest tu nauka do
czego moze doprowadzić zabawa
dzieci bronią i pozostawianie
ich bez opieki. Wzruszająca jest
postawa męża(Brada Pitta)który
troskliwie i z poświęceniem
opiekuje się ranną żoną oraz
bezinteresowna pomoc jaka
została i udzielona przez
jednego z tubylców.Dzięki tej
pomocy kobieta
przeżyła.Dramatyczne były te
chwile oczekiwania na pomoc
medyczną.Film wzrusza a jeszcze
do tego przyczynia się muzyka
Gustavo Santaolalli-po prostu
urzekająca swym pięknem i
niezwykłą głębią.Zmusza do
zadumy.
DOBRY!!!
Momentami jakby trochę
nudnawy, jednak z czasem film
intryguje i wciąga przebiegiem
akcji.Zawiera się tam wszystko
co może spotkać nas w życiu ;
wielka miłość, zdrada,podstęp i
to że najgorsze bydle ma
sumienie, które go wcześniej czy
później ruszy. Szkoda mi tej
dziewczyny, że musiała tak
bezsensownie, na marne zginąć.
Film wart zobaczenia. Polecam
jak najbardziej :))
ŚWIETNY :)
Chorobliwa obsesja na
punkcie perfum. Obdarzony przez
naturę niezwykłym darem
fenomenalnego węchu, mężczyzna
nie potrafi zapanować nad coraz
to większą chęcią stworzenia
doskonałego zapachu, aż posuwa
się do szereg zabójstw młodych
kobiet. Film pokazuje walkę ojca
o życie córki, jak wielka
potrafi być miłość ojca do
córki(ale czy tylko w obliczu
zagrożenia,niebezpieczeństwa?)Ni
estety,zwycięża zło-córka
zostaje zamordowana. Gdy
człowiek bardzo czegoś chce,w
końcu to osiągnie.Tylko trzeba
szczerze i mocno chcieć a cel na
pewno będzie
osiągnięty.Przykładem tego jest
ten film. Polecam, wart
obejrzenia. A muzyka - po prostu
boska!!!
Piękny ale Przerażający.
Film piękny ale chwilami
przerażający.Pokazuje dzieje
zakazanej miłości i czym taka
miłość się kończy.Widać tu
potęgę miłosi dla której
człowiek zdolny jest poświęcić
życie.Zarazem ukazana jest tu
druga strona-zło,gdzie króluje
Święta Inkwizycja, a więc
przemoc,fałsz,gwałt,śmierć,
niesprawiedliwość.Najbardziej
ujmująca,według mnie, ściskająca
za gardło historia pięknej,
niewinnie uwięzionej dziewczyny,
która opuszcza więzienie w
opłakanym stanie.Tak nieludzko
można skrzywić psychikę
człowieka i pozbawić go
samoświadomości.Obraz
deportacji, gwałtu i przemocy
wobec ludu w połączeniu z muzyką
jest jak dłuto w ręku
rzeźbiarza.Na pewno niejednej
osobie zakręci się łezka w oku.
Polecam! Naprawdę warto:)
dużo śmiechu:)))
świetna komedia.Śmiechu co
niemiara aż do bólu brzucha.
Mankament w tym że trochę
wulgarny, tematami rozmów
głównie jest seks.Obrażana jest
płeć żeńska, kobiety nazywane są
ku..., suki-co poniża
kobiety.Poza tym to świetna
komedia. Polecam jak najbardziej
ale nie dla dzieci. Tak
uważam.
bardzo ładny film!!!
Film dla każdego,
średniego i dużego i małego.
Film traktuje o przyjaźni.
Pokazuje piękno przyjaźni między
chłopakiem a dziewczyną,
zdrowej, czystej przyjaźni.Uczy
pokory a co najważniejsze jak
odpłacać dobrem za zło.Nasuwa
się więc z tego wniosek: tylko
serdecznością i łagodnością jest
się w stanie przełamać falę
wrogości i nienawiści
otoczenia,przemienić niejedno
zatwardziałe serce w skarbiec
łagodności.
Tragiczny wypadek jaki ma
miejsce w tym filmie, napawa
smutkiem i przysłania wszystko
to co wydarzyło się
wcześniej.Dobrze jednak wiemy,że
wszystko co dobre szybko się
kończy.Bardzo ładny film dla
całej rodziny. Polecam
wszystkim:)
FENOMENALNY!!!
Super film! Może być dla
każdego szkołą jak walczyć z
przeciwnościami losu, jak sie
nie poddawać. Akcja z życia
wzięta bo każdy pracujący ma na
pewno takie lub podobne sytuacje
w pracy.Dobra szkoła!Też super
komedia, każdy coś znajdzie dla
siebie, co go zainteresuje.
Polecam:)
gresi
Bardzo dobry film!na
początku niepokoiła mnie ta
cisza,śmieszyła mnie.W miarę
oglądania dało się zauważyć
jakie głębokie przesłanie kryje
się w tym filmie.W ciszy, w tej
wielkiej ciszy można usłyszeć
dużo więcej niż normalnie w
zgiełku codzienności.Film
pokazuje bardzo wyraźnie, że
tylko w nieskończonej ciszy
można zacząć słyszeć.
to historia nietypowego szantażu. Film zaczyna się dramatycznym wypadkiem a wszystko rozgrywa się bez słów. Od samego początku oglądania nasuwa się pytanie: o co właściwie chodzi w "Nadziei"? Reżyser razem z scenarzystą podsuwają nam tu tropy metafizyczne. Dezorientował mnie tu brak jasno określonej konwencji obrazu. Atutem filmu jest z kolei kilka solidnie skonstruowanych postaci. Mnie przekonała sylwetka, co prawda tragiczna- osadzonego w więzieniu Michała, brata Franciszka. Mężczyzna rozdarty między poczuciem winy a przekonaniem o słuszności popełnionej zbrodni, pogrąża się w beznadziei i rezygnacji. Zaś główny bohater, anemiczny, bez przerwy moralizujący. Ma się ochotę zrzucić gówniarza ze schodów. Jest on jednak świadkiem kradzieży obrazu a złodziejem okazuje się człowiek wpływowy, właściciel galerii i znawca sztuki. Powinien spędzić resztę życia w więzieniu, ale ktoś daje mu ostatnią szansę...
Z przyjemnością oglądało się film Ogród Luizy w ramach TPS. Film ciekawy. Urzekła mnie gra głównych bohaterów:gangstera, w którym ujawniają się ludzkie uczucia jak czułość, miłość, opiekuńczość, oraz Luizy, psychicznie chorej dziewczyny. Fabio, w zakładzie psychiatrycznym poznaje Luizę którą, ojciec postanawia ubezwłasnowolnić, dbając o swoją karierę.
Podobnie jak mnie, tak i Fabia – ujęła prostota, niewinność i delikatność dziewczyny. Po wyjściu z zakładu postanawia zaopiekować się Luizą i zabiera ją ze szpitala do siebie. Dziewczyna wreszcie jest szczęśliwa, raduje się jak dziecko najmniejszym szczegółem; wodą, kwiatem który rośnie. Zastanawiające i dające do myślenia są jej wypowiedzi: „ gdy się rodzi nowe życie to tak jakby ktoś zapalił lampkę we wszechświecie”.
Kwiat paproci pokazał swoje piękno.
historia miłosna, lekka z humorem. Najważniejsze, że nie oderwana od rzeczywistości. Obrazuje w jaki sposób kłamstwo i manipulacja może ścierać się z uczciwością, prostolinijnością i naiwnością. Obserwując poczynania bohaterów śmiało można zadać pytanie: kto tu kogo przechytrzy, kto wygra pojedynek o miłość?
I tak niejaka Anna, studentka ogrodnictwa, dorabia jako dozorczyni. Wynajmuje wspólne lokum z koleżanką, razem snują też marzenia związane z pewnym bankierem, który jednak nie zwraca na nie najmniejszej uwagi aż do czasu gdy...
Swoją rolę odgrywają też tu kwiaty a szczególnie kaktus. Ania jest dziewczyną kochającą kaktusy, mówi do nich, nadaje im imiona. Wydaje się być najodpowiedniejszą osobą, potrafiącą w kłamcy i cyniku dostrzec dobro i zmienić go. W każdej miłości udział swój mają kwiaty, ale są to zazwyczaj róże. W tej - kaktusy. Jest jednak coś co je łączy. Mają kolce.
Pech sprawia, iż fortuna odwraca się od naszego modela i nie mając wyjścia - musi się żenić. Rozpoczyna więc gorączkowe poszukiwanie tej, która zgodziłaby się wcielić w rolę fałszywej narzeczonej.
Z przyjemnością oglądało się film Ogród Luizy w ramach TPS. Film ciekawy. Urzekła mnie gra głównych bohaterów: gangstera, w którym ujawniają się ludzkie uczucia jak czułość, miłość, opiekuńczość, oraz Luizy, psychicznie chorej dziewczyny. Fabio, w zakładzie psychiatrycznym poznaje Luizę którą, ojciec postanawia ubezwłasnowolnić, dbając o swoją karierę.
Podobnie jak mnie, tak i Fabia – ujęła prostota, niewinność i delikatność dziewczyny. Po wyjściu z zakładu postanawia zaopiekować się Luizą i zabiera ją ze szpitala do siebie. Dziewczyna wreszcie jest szczęśliwa, raduje się jak dziecko najmniejszym szczegółem; wodą, kwiatem który rośnie. Zastanawiające i dające do myślenia są jej wypowiedzi: „ gdy się rodzi nowe życie to tak jakby ktoś zapalił lampkę we wszechświecie”.
Kwiat paproci pokazał swoje piękno.
Film "innej generacji". Nie ma tu wartkiej akcji, całe minuty bez wypowiedzianego choćby jednego słowa. Ukazany jest ginący świat doliny Jangcy. Obserwujemy tu podróż bohaterów po zrujnowanym mieście. Okruchy życia jakie da się tu zaobserwować, to jedynie fragmenty egzystencjalnej drogi człowieka. Gest, słowo, pojedynczy obraz - wszystko to układa się w kompozycje opowiadającą o przemijaniu. Dla fanów kultury i filozofii Chin "Martwa Natura", będzie idealną pozycją. Jednak osoby szukające rozrywki bądź też akcji, powinny film ten omijać szerokim łukiem.
Film przybiera na swojej zmianie wraz z rozmiarem brzucha głównej bohaterki. Fabularny embrion zachowujący na początku główne cechy komedii obyczajowej - nabiera nieoczekiwanych kształtów. Film stanowi przewrotną ilustrację nauki kościoła katolickiego wg. którego pożycie przedmałżeńskie jest grzechem. Owszem, do poczęcia dochodzi w skutek nieużywania przez młodych środków antykoncepcyjnych. Ktoś pewnie powie, że i tak popełnili grzech. Może i tak, ale przynajmniej uniknęli jeszcze większego.Na uwagę zasługuje fakt, że poza początkowym zbliżeniem w związku Juno i Bleekera nie ma seksu. Bohaterowie ograniczają się jedynie do pocałunków.Reżyser nie promuje tutaj prostych recept, tym filmem jakby broni prawa do niedojrzałości, nie warto bowiem na siłę udawać dorosłego. Do wszystkiego trzeba dojrzeć a tym bardziej do miłości i rodzicielstwa. Cała siła, piękno i głębia filmu tkwi w jego bezpretensjonalności.
Mrocznythriller braci Coen, rozwijający się w prawdziwy dramat egzystencjalny. Widoczne sąwszystkie elementy stylu rodzeństwa, łącznie z czarnym humorem, umiejętnościąwygrania najdrobniejszych dialogów czy scen. Co więcej, tematy przewijające sięw twórczości Coenów osiągają nową głębię. Wraca stary temat milczenia podany wzupełnie nowy, twórczy i autorski sposób.
Wychodząc od banalnego zdarzenia (znalezienie walizki pełnej pieniędzy, będącejpozostałością po gangsterskich porachunkach) braci Coen kreślą pesymistycznyobraz świata w którym nastąpiły nieodwracalnie zmiany stopniową prowadzące dojego rozkładu. Zresztą cała fabuła jest tu podporządkowana obrazom przenikaniasię sił dobra i zła w walce o ludzką duszę. Dobro ukrywa się pod postaciąstarego szeryfa Bella nie pojmującegoprawideł czasów, w jakich przyszło mu żyć; zło natomiast przybrało postaćdemonicznego Chigurha, doskonale poruszającego się w znanych mu realiach. Graidzie o życie Mossa, zwykłego kowboja, któremu w ręce wpadają dwa milionydolarów.
W ciepły wrześniowy wieczórprofesor Ethan Learner wraz ze swoją żoną Grace i córką Emmą słuchająwiolonczelowego recitalu, ich 10-letniego syna Josha. W drodze powrotnej dodomu wszyscy zatrzymują się na stacji benzynowej. Tam, w jednej tragicznejchwili, los zabiera im Josha na zawsze. W ten sam wieczór prawnik Dwight Arno ijego 11-letni syn Lucas oglądają mecz baseballowy. Po meczu odwożąc chłopca doRuth Wheldon - byłej żony i matki Lucasa, dochodzi do wypadku, który trwazaledwie chwilę. Ethan jest jedynym świadkiem, który widzi Dwighta uciekającegow panice z miejsca zdarzenia, U Ethana, z każdym dniem pogłębia się obsesjaodszukania zabójcy i dokonania na nim zemsty. Jego żona coraz bardziej obawiasię, że szaleństwo męża doprowadzi do rozpadu rodziny. W tym samym czasieDwight zadręcza się tym, że jego była żona Ruth pozbawi go spotkań z synemwykorzystując fakt złamania przez niego prawa. Zmagając się z własnymsumieniem, Dwight ukrywa popełnioną zbrodnię, by w ten sposób ratować własnąrodzinę. Wszystko zmienia się w chwili, gdy kancelaria Dwighta wyznacza go doprowadzenia sprawy Learnerów. Konfrontacja obydwu mężczyzn staje się tylkokwestią czasu...
Będącyadaptacją jednej z najlepiej ostatnio przyjętych powieści, film "Chłopiec zlatawcem" jest pełną emocji opowieścią o przyjaźni, rodzinie, trudnych dowybaczenia błędach oraz powodującej odkupienie miłości. W znajdującym się nakrawędzi wojny Afganistanie, dwóch przyjaciół z dzieciństwa, Amir i Hassan,wkrótce zostają rozdzieleni na zawsze. Słoneczne popołudnie w Kabulu. Wpowietrzu czuć radość panującą przed turniejem puszczania latawców. Jednak pozakończonym zwycięstwem konkursie, zdrada jednego z chłopców początkujenieprzewidywalną w skutkach katastrofę.
Pewnegodnia Amir jest świadkiem tego, jak kierowany lojalnością wobec przyjacielaHassan daje się pobić i zgwałcić trójce wyrostków. Amir udaje, że nic niewidział. Zawstydzony heroiczną postawą Hassana i swoim własnym tchórzostwem,nie może znieść obecności chłopca.
historia człowieka który w jednej chwili traci wszystko i zostaje zamknięty w więzieniu swojego ciała a którego jedynym sprawnym organem jest lewe oko. Film jest po prostu prawdziwy, czasami okrutny a czasami smutny ale przede wszystkim przesycony pasją życia i zmysłowością.
Dla mnie ten film to jedna, wielka refleksja nad człowiekiem i kruchością jego istnienia. Zaskakujące jest tu podejście głównego bohatera - do zaistniałej sprawy. W obliczu tak wielkiej tragedii ma poczucie humoru, zachowuje zdrowy rozsądek, czego dowodem są jego przemyślenia. To rozrywa ciasną skorupę człowieczego umysłu, powodując "burzę mózgu".
Widz zanurza się w otchłani swojego ciała, jak nurek w głębinie morskiej.
W nastrój i wymowę całego filmu świetnie wkomponowuje się muzyka, która powala (w pozytywnym znaczeniu) swoim brzmieniem.
Film wart obejrzenia. POLECAM GORĄCO!!!
Akcja filmu toczy sie 4 lata przed wybuchem II wojnyświatowej. Mała dziewczynka o imieniu Briony ma bardzo bujną wyobraźnię dzięki,której jej przyszła kariera pisarki jest prawie pewna. Pewnego dnia obserwuje zukrycia swoją siostrę Cecylię w trakcie stosunku seksualnego z Robbim, któryjest synem gospodyni zajmującej się domem. Bujna, dziecięca wyobraźnia podsuwadziewczynce różne wizje tego wydarzenia. Robbie trafia do więzienia. Wybuchawojna, Briony zostaje pielęgniarką, stawia pierwsze kroki jako pisarka. Kobietapowoli zaczyna sobie zdawać sprawę ze zła, które wyrządziła przed laty... Filmpodobnie jak i książka porusza wiele tematów którymi są m. in. miłość, wojna,grzech i odkupienie.
W gruncie rzeczy "Pokuta" jest bardziej refleksją nad siłąnarracji i jej rolą w życiu niż łzawym melodramatem.
Film ogląda się znakomicie. Pierwsza cześć dziejąca się wwiejskiej posiadłości tworzy osobną całość – jest gęsta, duszna i przesiąkniętaniezdrową zmysłowością. Być może jest to trochę bardziej efekciarskie niżsubtelne obrazy duetu Merchant/Ivory, ale z całą pewnością lepkie i gęste.Druga cześć to klasyczny, ładnie skrojony melodramat wojenny. Pełen pasteli,pocztówkowych obrazów i ilustracyjnej muzyki. Całość jednak zmienia swojąwymowę wraz zakończeniem, kiedy to, czego się domyślaliśmy, zostaje przed namiodsłonięte przez Venensse Redgrave.
to komedia o perypetiach czterech kobiet usiłującychporadzić sobie ze zwariowanym życiem, które nigdy nie wygląda tak, jak sobiezaplanowały.
Wszystkie Lejdis znają się od dzieciństwa, mieszkałyprzez lata w jednej warszawskiej kamienicy, bawiły się na podwórku-studni ichodziły do tej samej szkoły. Dwie z nich: Łucja i Korba do tej pory mieszkająw mieszkaniach po rodzicach. Pierwszy moment, w którym poznajemy Lejdis to zabawa sylwestrowa,zorganizowana - co jest wieloletnim zwyczajem naszych bohaterek - w samymśrodku lata. Łucja, Korba, Monia i Gośka wypowiadają marzenia na nadchodzącynowy rok. Już następne godziny pokażą, że życzenia te okażą się trudne, a wręczniemożliwe do spełnienia. Dlaczego? To dość oczywiste: z powodu podłościmężczyzn.
Pożądaj ostrożnie.
Lata 40 ubiegłego wieku. W okupowanym przez Japończyków Szanghaju, kiełkującyruch oporu postanawia dokonać zamachu na ważnego urzędnika współpracującego zokupantem marionetkowego rządu. Do tego zadania decydują się wykorzystać"seksapil, broń kobiecą", uosabianą w filmie przez niejaką pannęWong. Misternie pomyślana akcja staje się oczywiście początkiem dusznej gryemocji o nieprzewidywalnym finale.
Lee przypomina, że kino to przede wszystkim, żeby przywołaćtytuł znanej książki, "ciało, gest, ruch". Celebruje ujęcia, skupiasię na spojrzeniach, grze emocji, które rozładowują kompulsywne zbliżeniakochanków. Sceny erotyczne w Ostrożnie, pożądanie stały się przedmiotemkontrowersji, choć po obejrzeniu filmu trudno potraktować to inaczej niż wkategoriach czysto promocyjnych. Akrobatyczny seks jest tu kontrapunktem dlastonowanej narracji całości. Naturalnym rozładowaniem budowanego z chirurgicznąwręcz precyzją napięcia.
...są przejmującym wyznaniem człowieka, który zrobił w życiu tyle, ilepowinien, a mimo to istnienie przeciekło mu między palcami. Józef grzeszył,grzeszy i będzie grzeszyć, ale nie ma zamiaru żałować. Czym byśmy bowiem bylibez naszych win? Jan Svěrák nie uderza w tony rozliczeń i z dyskretną ironiąobserwuje Tkalouna. Jak chociażby w znakomitych scenach nocnych fantazjierotycznych, gdzie przedział, w którym siedzi bohater, odwiedzają kolejnepiękności-konduktorki.
Historia opowiada o trójce pozornie niezwiązanych ze sobąosób. Ich niejednoznaczne postawy i wybory zaowocują zderzeniem trzechodmiennych światów: młodego fotografa Marcina Wilczyńskiego, rudego chłopca orazfryzjerki Hanki B. Każde z nich będzie musiało dokonać świadomego wyboru: zejśćczy pozostać na ścieżce do nowego życia, walczyć czy podporządkować się temu,co przynosi los? Będą musieli odpowiedzieć sobie na pytania, nad którymi do tejpory się nie zastanawiali: co to jest moralność, lojalność, przyjaźń?
W Rezerwacie pierwszy raz od dłuższego czasu oglądamypełnokrwiste postacie. Żywi ludzie zamiast przechadzających się po ekraniefantomów, będących nośnikami postaw czy idei. Nieszczęśliwa Hanka, staryfotograf pasjonat, kioskarka, czy chór pijaczków – wszyscy oni opowiadają namswoją historię, wzruszają i śmieszą, nie musząc odpowiadać na żadne"zapotrzebowanie". Odpowiadają wyłącznie za siebie. Nikt tu nam niewciska kitu. Baśniowość miesza się z realnością, nie ma w tym żadnegopęknięcia. Polecam jak najbardziej!!!
Kobiety najlepiej obserwować w miejscach, gdzie czują sięnajbardziej swobodnie. Są wtedy skore do najintymniejszych zwierzeń. Wiedząc otym, Nadine Labaki stworzyła czarujący film o pięciu zaprzyjaźnionych kobietachw różnym wieku, które zawsze spotykają się w salonie piękności w centrumBejrutu. Barwny świat pełnokrwistych kobiecych postaci odsłaniających swojesekrety przykuwa uwagę i fascynuje. Jest w nim oczywiście miejsce na pogawędkio seksie i problemach z mężczyznami, ale także na osobiste rozmowy o religii,niełatwych relacjach z bliskimi, poważnych problemach. Kobiety potrafią sięwspierać i pomagają sobie w najtrudniejszych sytuacjach – na tym polega ichsiła.
Karmel to jednak nie tylko dobra reżyseria izaskakująco wyrazisty scenariusz, to także cudowne zdjęcia utrzymane wkarmelowej kolorystyce i delikatna, łatwo wpadająca w ucho muzyka.
główny bohater wypuszczony z więzienia po 15 latach, opowiada najważniejsze wydarzenia ze swojego życia. Za cel obrał - zostanie milionerem, do czego konsekwentnie dążył. Czy mu się to udało? Zobaczcie sami oglądając film. Polecam
II Wojna Światowa zmierza ku końcowi. Miłosz rozpoczyna pracę na stacji kolejowej jako dyżurny ruchu. Życie płynie spokojnym rytmem, w pracy monotonnie. Jedynym urozmaiceniem są przejeżdżające przez stacje "pociągi pod specjalnym nadzorem" z zaopatrzeniem dla niemieckiej armii.
największym atutem jest to, że można usłyszeć w tym filmie oryginalne nagrania słynnej aktorki. Świetny film. Ukazuje trudne życie piosenkarki od dziecka porzuconego przez matkę, wychowanego przez ojca i babkę. Swoją karierę rozpoczyna na ulicy. Oprócz drogi do kariery pokazana jest miłość piosenkarki. Edith bez pamięci zakochuje się w pewnym bokserze, po jego tragicznej śmierci przeżywa załamanie, popadając w coraz większe uzależnienie od narkotyków. Schorowana,ale pełna werwy, nie przebiera w słowach, uwielbia publiczność. Do końca zachowała krystaliczny, dziarski głos. To niezwykły los maleńkiej kobiety, która stała się największą damą francuskiej piosenki.
w swoim mocnym i gęstym od ukrywanych emocji filmie, reżyser serwuje szokującą fabułę, że od przeszłości nie można uciec.
Na ekranie toczą się więc dwie historie: teraźniejsza i ta z przeszłości. Ta druga rzutuje na tą pierwszą, bo dawne wydarzenia i emocje - strach przed prześladowcami i potrzeba odzyskania czegoś, co być może jest ukryte w mieszkaniu Adacherów - motywują Irenę do działania. Reżyser pokazuje, jak każdy dzień jest dla kobiety walką, a każde drobne zdarzenie, dotyk czy rutynowa rewizja w supermarkecie, przypominają jej o przeżytym koszmarze.
Film niepokoi jeszcze w innym wymiarze, stawiając pytania o to, jak dobrze znamy ludzi, z którymi stykamy się codziennie. Irena już od pierwszych scen niepokoi, bo pod jej pozornym opanowaniem kryje się coś dziwnego, osobliwego, a nawet zagrażającego. Jednak Adacherowie wpuszczają ją do domu, dając dostęp do swojej intymności i tajemnic. Niepokój zakrada się tu również za pośrednictwem intensywnej, drażniącej nieraz swą intensywnością muzyki Ennio Morricone. Efekt zagrożenia potęgują ciemnawe, zabarwione na niebiesko zdjęcia Fabio Zamariona, który pozamykał w starannie skomponowanych kadrach kręte schody, odbijające się w lustrach twarze, schnące kwiaty, symbolizujące tu wnętrze bohaterki. Film atakujący mocno zmysły. Klimat jest tu gęsty jak listopadowa mgła, co widzom, którzy wolą subtelniejszą atmosferę w kinie, może się nie podobać. Mnie jednak "Nieznajoma" uwiodła od pierwszych chwil. Podobnie oczarował mnie reżyser, który dokładnie zaplanował i przemyślał każde ujęcie, scenę, zwrot akcji. A jednak jego film wstrząsa swoją gwałtownością i nieobliczalnością, przypomina trochę jazdę kolejką górską. Ale czy nie takich właśnie - mocnych, ale bezpiecznych emocji szukamy w kinie?
Niechciana ciąża młodej kobiety. Decyzja o aborcji podjęta przed strachem zostania samotną matką i w obawie przed otoczeniem. Zobrazowany jest tu dramat i konsekwencje jakie przynoszą ze sobą podejmowane decyzje, a więc nic innego jak wolność wyboru. Film jest niezwykle mocny i autentyczny. Brak dosłowności, reżyser zostawia przestrzeń dla widza, puste miejsca dla wyobraźni. Siła tego filmu tkwi w tym aby nawet to co nieludzkie, zobaczyć ludzkim.
Wstrząsający,przejmujący do szpiku kości. Tragiczna prawda. Wspaniała gra aktorska min: Artura Żmijewskiego, Mai Ostaszewskiej, Jana Englerta.
Tragizmowi ludzkiego losu towarzyszą: miłość, oddanie, tęsknota, jedność. Żona do końca życia czeka na powrót męża z niewoli, nie wierzy w jego śmierć; generał przebywający razem z oficerami w obozie w Kozielsku podtrzymuje ich na duchu, wspiera, dodaje odwagi kierując do nich krótkie ale jak wymowne życzenia wigilijne:
"musicie wytrwać bo wez was nie będzie wolnej Polski"
Wstrząsające sceny egzekucji polskich oficerów w lesie pod Smoleńskiem. Bezlitośnie zadawanej śmierci towarzyszą dźwięki pojedynczych strzałów, które niesie echo między drzewami. Spychacz zasypuje ciała piaskiem.
O tej zbrodni nikt miał się nie dowiedzieć...
. Urzekła mnie gra głównych bohaterów: gangstera, w którym ujawniają się ludzkie uczucia jak czułość, miłość, opiekuńczość, oraz Luizy, psychicznie chorej dziewczyny. Fabio, w zakładzie psychiatrycznym poznaje Luizę którą, ojciec postanawia ubezwłasnowolnić, dbając o swoją karierę.
Podobnie jak mnie, tak i Fabia – ujęła prostota, niewinność i delikatność dziewczyny. Po wyjściu z zakładu postanawia zaopiekować się Luizą i zabiera ją ze szpitala do siebie. Dziewczyna wreszcie jest szczęśliwa, raduje się jak dziecko najmniejszym szczegółem; wodą, kwiatem który rośnie. Zastanawiające i dające do myślenia są jej wypowiedzi: „ gdy się rodzi nowe życie to tak jakby ktoś zapalił lampkę we wszechświecie”.
Kwiat paproci pokazał swoje piękno.
wstrząs gwałtownością :)
Film Tornatore niepokoi w innym wymiarze, stawiając pytania o to, jak dobrze znamy ludzi, z którymi stykamy się codziennie. Irena już od pierwszych scen niepokoi, bo pod jej pozornym opanowaniem kryje się coś dziwnego, osobliwego, a nawet zagrażającego. Jednak Adacherowie wpuszczają ją do domu, dając dostęp do swojej intymności i tajemnic. Niepokój zakrada się tu również za pośrednictwem intensywnej, drażniącej nieraz swą intensywnością muzyki Ennio Morricone. Efekt zagrożenia potęgują ciemnawe, zabarwione na niebiesko zdjęcia Fabio Zamariona, który pozamykał w starannie skomponowanych kadrach kręte schody, odbijające się w lustrach twarze, schnące kwiaty, symbolizujące tu wnętrze bohaterki. Tornatore stworzył film atakujący mocno zmysły. Klimat jest tu gęsty jak listopadowa mgła, co widzom, którzy wolą subtelniejszą atmosferę w kinie, może się nie podobać. Mnie jednak "Nieznajoma" uwiodła od pierwszych chwil. Podobnie oczarował mnie reżyser, który dokładnie zaplanował i przemyślał każde ujęcie, scenę, zwrot akcji. A jednak jego film wstrząsa swoją gwałtownością i nieobliczalnością, przypomina trochę jazdę kolejką górską. Ale czy nie takich właśnie - mocnych, ale bezpiecznych emocji szukamy w kinie?
FENOMEN!!!
ten film to po prostu fenomen polskiej kinematografii. Film ten zasługuje na miano bestselleru kinowego.
Ciemna strona rzeczywistości...
Miłość syna do ojca i odwrotnie.Wynaturzenie ojca, skrywane przed synem itd.Wielowątkowa akcja, a dopełnieniem jest fantastyczna muzyka urzekająca pięknem brzmienia. Polecam
Miłość? czy przyjaźń?
Motorem działania jest tu poezja, ona połączyła dwoje ludzi: niewidomą Jadwigę i Mirona. Niezaradność Mirona w życiu codziennym, znajduje akceptacje Jadwigi, która jak żona opiekuje się Mironem. Nasuwa się wniosek iż bez mężczyzny kobieta nie jest w stanie w pełni się zrealizować, a mężczyzna bez kobiety przepadłby z kretesem :)
Rozkosz dla serca
film o miłości, która by się zrealizować musi pokonać wiele przeszkód.Zapierające dech w piersiach sceny taneczne.Do głosu dochodzą tu różnice rasowe, podział na niższe i wyższe sfery, co sprawia iż związek ludzi z wyższej sfery z niższą nie ma racji bycia.Film piękny, polecam jak najbardziej.
kontrowersyjny
zmusza odbiorcę do myślenia.Ciekawy, ukazuje mentalność,życie oraz zwyczaje Indian. Ich pojmowanie znaczenia świąt wielkanocnych i tego co się wydarzyło przed Zmartwychwstaniem - odbiega od naszej mentalności i wiary katolickiej. W filmie przeplatają się ze sobą wątki miłości, nienawiści,zazdrości. Zatracają się granice pomiędzy jednym a drugim co powoduje, że Madeinusa i jej siostra bez żadnych skrupułów przechodzą z jednej skrajności w drugą. Córka z zimną krwią zabija ojca z błahego powodu. Warto się wybrać na ten film :)
PRZEJMUJĄCY
duże wrażenie wywarła na mnie scea pogrzebu młodej narkomanki i ostatnie pożegnanie przez jej kumpli-narkomanów.Gra aktorska Michała Żebrowskiego jako kapłana-wspaniała. Perypetie młodego,pełnego życia człowieka,który zostaje w pewnym sensie"odepchnięty"przez kościół,zdany na samego siebie;uczą pokory,walki z cierpieniem,ze zwątpieniem i pokusami.Zdesperowany ksiądz nie odnajduje ukojenia w odosobnieniu więc chce zakończyć swe życie.Bóg jednak ma inne plany wobec niego i daje mu to wyraźnie do zrozumienia,krzyżując jego plany.Spotkanie z trójką młodych,podróżujących ludzi przynosi zmianę w życiu księdza Jana.Zastanawia mnie to gdzie byli przełożeni księdza Jana,podczas jego tułaczki,choroby,załamania?zosta wili go samego,bez pomocy,bez wsparcia a przecie on był jednym z nich-był kapłanem tak jak oni wszyscy.Nawet dla matki nie liczyło się to,że syn jest chory,tylko to że jaki wstyd przed ludźmi.Dobry film, pozostawia dużo do myślenia.
WZRUSZAJĄCY
Łączy w sobie trzy wątki. Ukazane są trzy rodziny całkiem sobie obce, które jednak coś łączy.Zawarta jest tu nauka do czego moze doprowadzić zabawa dzieci bronią i pozostawianie ich bez opieki. Wzruszająca jest postawa męża(Brada Pitta)który troskliwie i z poświęceniem opiekuje się ranną żoną oraz bezinteresowna pomoc jaka została i udzielona przez jednego z tubylców.Dzięki tej pomocy kobieta przeżyła.Dramatyczne były te chwile oczekiwania na pomoc medyczną.Film wzrusza a jeszcze do tego przyczynia się muzyka Gustavo Santaolalli-po prostu urzekająca swym pięknem i niezwykłą głębią.Zmusza do zadumy.
DOBRY!!!
Momentami jakby trochę nudnawy, jednak z czasem film intryguje i wciąga przebiegiem akcji.Zawiera się tam wszystko co może spotkać nas w życiu ; wielka miłość, zdrada,podstęp i to że najgorsze bydle ma sumienie, które go wcześniej czy później ruszy. Szkoda mi tej dziewczyny, że musiała tak bezsensownie, na marne zginąć. Film wart zobaczenia. Polecam jak najbardziej :))
ŚWIETNY :)
Chorobliwa obsesja na punkcie perfum. Obdarzony przez naturę niezwykłym darem fenomenalnego węchu, mężczyzna nie potrafi zapanować nad coraz to większą chęcią stworzenia doskonałego zapachu, aż posuwa się do szereg zabójstw młodych kobiet. Film pokazuje walkę ojca o życie córki, jak wielka potrafi być miłość ojca do córki(ale czy tylko w obliczu zagrożenia,niebezpieczeństwa?)Ni estety,zwycięża zło-córka zostaje zamordowana. Gdy człowiek bardzo czegoś chce,w końcu to osiągnie.Tylko trzeba szczerze i mocno chcieć a cel na pewno będzie osiągnięty.Przykładem tego jest ten film. Polecam, wart obejrzenia. A muzyka - po prostu boska!!!
Piękny ale Przerażający.
Film piękny ale chwilami przerażający.Pokazuje dzieje zakazanej miłości i czym taka miłość się kończy.Widać tu potęgę miłosi dla której człowiek zdolny jest poświęcić życie.Zarazem ukazana jest tu druga strona-zło,gdzie króluje Święta Inkwizycja, a więc przemoc,fałsz,gwałt,śmierć, niesprawiedliwość.Najbardziej ujmująca,według mnie, ściskająca za gardło historia pięknej, niewinnie uwięzionej dziewczyny, która opuszcza więzienie w opłakanym stanie.Tak nieludzko można skrzywić psychikę człowieka i pozbawić go samoświadomości.Obraz deportacji, gwałtu i przemocy wobec ludu w połączeniu z muzyką jest jak dłuto w ręku rzeźbiarza.Na pewno niejednej osobie zakręci się łezka w oku. Polecam! Naprawdę warto:)
dużo śmiechu:)))
świetna komedia.Śmiechu co niemiara aż do bólu brzucha. Mankament w tym że trochę wulgarny, tematami rozmów głównie jest seks.Obrażana jest płeć żeńska, kobiety nazywane są ku..., suki-co poniża kobiety.Poza tym to świetna komedia. Polecam jak najbardziej ale nie dla dzieci. Tak uważam.
bardzo ładny film!!!
Film dla każdego, średniego i dużego i małego. Film traktuje o przyjaźni. Pokazuje piękno przyjaźni między chłopakiem a dziewczyną, zdrowej, czystej przyjaźni.Uczy pokory a co najważniejsze jak odpłacać dobrem za zło.Nasuwa się więc z tego wniosek: tylko serdecznością i łagodnością jest się w stanie przełamać falę wrogości i nienawiści otoczenia,przemienić niejedno zatwardziałe serce w skarbiec łagodności.
Tragiczny wypadek jaki ma miejsce w tym filmie, napawa smutkiem i przysłania wszystko to co wydarzyło się wcześniej.Dobrze jednak wiemy,że wszystko co dobre szybko się kończy.Bardzo ładny film dla całej rodziny. Polecam wszystkim:)
bajeczka
dobra bajeczka dla dzieci, dobry dla tych co chcą się rozerwać, odprężyć. Fajny.
FENOMENALNY!!!
Super film! Może być dla każdego szkołą jak walczyć z przeciwnościami losu, jak sie nie poddawać. Akcja z życia wzięta bo każdy pracujący ma na pewno takie lub podobne sytuacje w pracy.Dobra szkoła!Też super komedia, każdy coś znajdzie dla siebie, co go zainteresuje. Polecam:)
gresi
Bardzo dobry film!na początku niepokoiła mnie ta cisza,śmieszyła mnie.W miarę oglądania dało się zauważyć jakie głębokie przesłanie kryje się w tym filmie.W ciszy, w tej wielkiej ciszy można usłyszeć dużo więcej niż normalnie w zgiełku codzienności.Film pokazuje bardzo wyraźnie, że tylko w nieskończonej ciszy można zacząć słyszeć.